Indien u personeel in dienst heeft, dient u een loonadministratie bij te houden.
Zo heeft de belastingdienst inzicht in de gegevens over de medewerkers en loonbetalingen.
Wat is een loonadministratie?
De loonadministratie bestaat uit verschillende formulieren en berekeningen.
U moet dan denken aan formulieren als de loonstaat, de loonstrook en de jaaropgave.
Dit zijn allemaal formulieren die van belang zijn om het loon en verschuldigde bedragen te
berekenen. Hierdoor moet u dus ook verminderingsbeschikkingen, loonbelastingverklaringen en door
werknemers afgegeven abonnementen en kaartjes als zij een onkostenvergoeding krijgen voor het reizen per openbaar vervoer bewaren.
Ook andere beloningen zoals afdrachtsverminderingen, eindheffingen en verstrekkingen, onkostenvergoedingen en onkosten voor de carpool-
of vrij-vervoerregeling moeten zo geadministreerd zijn, dat het overzicht uit de computer direct helder is. De gehele loonadministratie
moet in principe, net zoals bijvoorbeeld het grootboek en de in- en verkoopadministratie zeven jaar bewaard worden.
Een loonadministratie opzetten
Als starter een loonadministratie aanleggen kan wat lastig zijn, maar daarbij wil
HAS Belastingadvies & Administratie u graag helpen. De loonadministratie bestaat uit veel
verschillende soorten papieren. De drie belangrijksten zijn de loonstaat, de loonstrook en de jaaropgave.
Dit doen wij voor u!
Periodieke salarisverwerking
Periodiek ontvangt u van ons de salarisspecificaties, betaallijst salarissen, loonjournaalpost periodiek en cumulatief, aangifte loonbelasting
Uitwisseling gegevens met uitvoeringsinstelling, belastingdienst, ziekenfondsen en andere instanties
Controle gedurende het jaar van de voorschotnota van de uitvoeringsinstelling
Adequate verwerking van CAO wijzigingen
Toetsing en toepassing van wet- en regelgeving
Proforma loonberekeningen om u een juiste indicatie te geven van de loonkosten van de betreffende werknemer
Opstellen van de arbeidsovereenkomsten
Aan- en afmelden van u als werkgever
Juiste keuze!
Met HAS Belastingadvies & Administratie weet u zeker dat u de juiste keuze maakt en dat uw loonadministratie juist wordt aangelegd.
Afspraak maken?
Wilt u uw salarisadministratie uitbesteden aan een ervaren en betrouwbare partner?
Of zoekt u een praktische oplossing voor uw fiscale en administratieve verplichtingen?
Bel 085 - 273 60 82 of mail om een afspraak te maken.